Szanowni Pielgrzymi!
prosimy o zapoznanie się z ogłoszeniami organizacyjnymi:
📌 1. Biuro Pielgrzymkowe uruchomimy w sobotę 3 sierpnia o godz. 16:00 przy wejściu do d. szkoły (ul. Garncarska 32, Warszawa Radość). Po przerwie na Mszę św. wieczorną Biuro zostanie uruchomione ponownie i będzie czynne do godz. 22:00. W Biurze będzie można dopełnić formalności związanych z udziałem w pielgrzymce, w tym opłacić udział w pielgrzymce. W Biurze otrzymają Państwo:
a) znaczek pielgrzymkowy w barwie grupy, do której się Państwo zapisali,
b) etykiety na bagaż, którymi należy oznaczyć swój plecak lub torbę, śpiwór, karimatę (jeśli nie chowają ich Państwo do plecaka) oraz namiot, (służymy pomocą w oznaczeniu bagaży etykietami),
c) śpiewnik, który zawiera oprócz poszerzonego repertuaru pieśni, również zbiór modlitw oraz teksty części stałych i zmiennych Mszy św. na każdy dzień pielgrzymki w układzie łacińsko-polskim (sugerujemy nie zabierać na Pielgrzymkę swoich mszalików ani modlitewników, aby się nie zniszczyły).
📌 2. Bardzo prosimy Pielgrzymów, którzy przybędą do przeoratu w sobotę, aby dopełnili formalności tego dnia i nie czekali z załatwieniem tych spraw do niedzieli. Pielgrzymów z Warszawy i okolic prosimy, aby w miarę możliwości przybyli do Biura Pielgrzymkowego i zdali swój bagaż w sobotę.
📌 3. W niedzielę 4 sierpnia Msza św. inauguracyjna odprawiona zostanie o godz. 6:00.
📌 4. Bezpośrednio po Mszy św. inauguracyjnej ponownie uruchomione zostanie Biuro Pielgrzymkowe. Pielgrzymów, którzy nie mogli przybyć do Biura w sobotę, prosimy aby udali się do Biura bezpośrednio po Mszy św. i nie odkładali tego na później.
📌 5. Prosimy nie oddawać bagaży do samochodu bagażowego bez uprzedniej wizyty przy stoliku biura i bez oznaczenia bagaży. Bagaże nieoznaczone etykietami nie będą przyjmowane na samochód bagażowy. Bagaż można zdawać na dowolny z dwóch samochodów bagażowych.
📌 6. Przypominamy, że na jedną osobę można wziąć co najwyżej 25 kg bagażu (to bardzo dużo!). Za każdy ponadnormatywny kilogram bagażu pobrana zostanie jednorazowo opłata w wysokości 100 zł, jednak bagaże cięższe niż 30 kg w ogóle nie zostaną przyjęte na samochód bagażowy.
📌 7. Jeszcze raz przypominamy i uspokajamy, że podział pielgrzymki na grupy wynika z przepisów ruchu drogowego.
a) Obie grupy pielgrzymują tą samą trasą i obie idą w tym samym tempie.
b) Noclegi, obiady i postoje obie grupy mają w tych samych miejscowościach. Msze św. też są wspólne dla obu grup.
c) W obu grupach będą głoszone te same nauki.
d) Prosimy pielgrzymować w swojej grupie i nie zmieniać grupy.
e) Grupy będą pielgrzymować w pewnym odstępie czasu. Dlatego 4 sierpnia jako pierwsza z każdego postoju wyruszy grupa złota. Następnie 5 sierpnia jako pierwsza będzie szła grupa srebrna i tak na zmianę do końca pielgrzymki.
📌 8. Informujemy, że na terenie przeoratu nie będzie można pozostawić prywatnych samochodów Pielgrzymów. Prosimy korzystać z parkingów ogólnodostępnych.
📌 9. Przypominamy też, że pielgrzymce nie mogą towarzyszyć samochody prywatne pielgrzymów. Nie ma możliwości parkowania samochodów na terenach pól namiotowych, bo pielgrzymów jest coraz więcej i musimy zabezpieczyć miejsce na potrzeby pola namiotowego.
📌 10. Przypominamy tym z Państwa, którzy chcą dołączyć do pielgrzymki na ostatnim noclegu, że nie ma możliwości parkowania samochodów prywatnych na polu namiotowym w Wancerzowie, a parkowanie wzdłuż drogi przez Wancerzów odradzamy.
📌 11. Nie ma też możliwości parkowania samochodów prywatnych na terenie szkoły w Częstochowie, gdzie Pielgrzymka będzie miała swoją bazę.
📌 12. Organizator Pielgrzymki nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje parkowania samochodów w sposób niezgodny z przepisami.
📌 13. Przypominamy również, że nie organizujemy już autokarów powrotnych z Częstochowy do Warszawy i nie przewidujemy organizowania autokarów w przyszłości.
Prosimy o zrozumienie dla ograniczeń dotyczących Pielgrzymów przybywających swoimi samochodami. Ograniczenia te wynikają z gwałtownego wzrostu liczby Pielgrzymów. Naszym celem jest zapewnienie Pielgrzymom niezbędnego miejsca na rozbicie namiotów oraz ograniczenie kosztów organizacji pielgrzymki.